Odstúpenie od zmluvy
8.1. V súlade s ustanovením § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako pri nákupe v kamennom obchode. V prípade, že kupujúci s tovarom nakladal nad rámec odskúšania jeho vlastností a funkčnosti, zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, v takomto prípade, ak kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Obchodníkovi tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
8.2. Po odstúpení od zmluvy Obchodník vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré tento uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Obchodník ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude Obchodníkovi doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s
iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
8.3. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby
začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,
c) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
d) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
e) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
f) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u kupujúceho, o ktorú kupujúci výslovne požiadal Obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u kupujúceho a kupujúci si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
h) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
i) dodanie digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
8.4. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu a
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
8.5. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
8.6. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy ktorý je prílohou záväzného potvrdenia objednávky Obchodníkom a je tiež uverejnený na webovom sídle Obchodníka.
8.7. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi najneskôr posledný deň lehoty podľa bodu 7.1..
8.8. Pri pochybnostiach o doručení sa kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak kupujúci vie preukázať jeho odoslanie na adresu, ktorú Obchodník oznámil kupujúcemu, alebo na inú adresu, ktorú Obchodník oznámil kupujúcemu po uzavretí zmluvy.
8.9. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak kupujúci odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v technologickom rozhraní webového sídla Obchodníka.
8.10. Účinky odstúpenia od zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne Obchodník alebo iná osoba na základe dohody s Obchodníkom.
8.11. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci
odošle tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
8.12. Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak Obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám.
8.13. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
8.14. Tovar, ktorý je kupujúci pri odstúpení od zmluvy povinný vrátiť späť, by mal byť nepoškodený, nepoužívaný a čistý, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré k nemu kupujúci obdržal. Pokiaľ je to možné, tovar by mal byť vrátený v originálnom obale, čo však nie je podmienkou uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
8.15. Kupujúci môže na odstúpenie od zmluvy použiť Formulár pre vrátenie tovaru, ktorý je dostupný na webovom sídle Obchodníka a tvorí prílohu potvrdenia objednávky. Použitie formulára však nie je povinné.
PDF – POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
PDF – FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Reklamačný poriadok
1. Spoločnosť zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí kupujúcim a tiež za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (ďalej len „záruka“). Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim. Ako záručný list slúži účtovný doklad.
2. Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u predávajúceho. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená.
3. Kupujúci je povinný tovar dodaný predávajúcim prehliadnuť bez zbytočného odkladu a o zistených chybách do 3 dní informovať predávajúceho. Oznámenie o zistených chybách musí kupujúci urobiť u spoločnosti písomne (e-mailom) alebo telefonicky v lehote do 3 dní od prevzatia tovaru. V písomnom oznámení musí kupujúci uviesť zistené chyby, t. j. musí uviesť, o aké chyby sa jedná a ako sa prejavujú. Písomné oznámenie o zistených chybách uplatňuje kupujúci na odbernom mieste viď. kontaktné údaje alebo na e-mailovej adrese predajna@ar-design.sk. K reklamácii je nutné vo všetkých prípadoch predložiť kópiu faktúry a doklad o zaplatení a dodaní tovaru, ktorého chyby sú reklamované. Spoločnosť nezodpovedá za žiadne škody spôsobené neodbornou, či nesprávnou manipuláciou, montážou alebo používaním.
4. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Spoločnosť je povinná vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spoločnosť môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave.
5. Reklamovaný tovar musí byť kompletný, s príslušenstvom, s návodom, pokiaľ možno v originálnom obale. Doklad o kúpe výrobku, prípadne aj záručný list sú dokladmi práv spotrebiteľa v zmysle Občianskeho zákonníka. Ak sa vyskytne v záručnej dobe závada, výrobok a tieto doklady je povinný spotrebiteľ predložiť predávajúcemu, kde si môže uplatniť reklamáciu.
6. Práva zo zodpovednosti za vady veci zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
7. Predávajúci za zaväzuje reklamáciu vybaviť v súlade so zákonom a zákonom stanovených lehotách.
8. Za vadu nie je možné považovať zmenu vlastností, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebovania a nesprávneho používania.
9. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť dňom prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
10. Kupujúci je oprávnený vadný tovar na reklamáciu doručiť osobne na miesto pre uplatnenie reklamácie alebo vadný tovar môže zaslať prepravnou službou na adresu miesta pre uplatnenie reklamácie. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu. Musí byť priložené kompletné príslušenstvo, kópia nákupného dokladu, podrobný popis chyby a kontaktné údaje kupujúceho.
11. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy či pri poskytnutí zľavy z kúpnej ceny je príslušná platba vrátená kupujúcemu prevodom na bankový účet.
Reklamačný poriadok je súčasťou Všeobecných obchodných podmienok, bod 9.